Hoe maak je TikTok aan voor je bedrijf?

Gepubliceerd: 1 maand geleden (2022-12-15)

Hoe maak je TikTok aan voor je bedrijf?

Wil je graag aan de slag met TikTok for Business? Wij leggen je graag uit hoe je een bedrijfsaccount maakt. Benieuwd hoe je dit doet? Lees dan gauw verder. 

Bedrijven kunnen hoofdzakelijk TikTok inzetten op drie manieren

- Zelf een profiel aanmaken op TikTok en (organisch) video's te plaatsen. Met de juiste video's en hashtags kun je zo gratis jouw doelgroep bereiken.

- Door te adverteren op TikTok.

- Samenwerken met influencers om te profiteren van hun grote bereik.

Net als bij Instagram kun je gratis jouw TikTok profiel omzetten naar een professioneel account. Een Pro-account geeft je inzicht in jouw doelgroep, het bereik en aantal weergaven van jouw posts, het aantal (ont)volgers en andere relevante statistieken. Dit helpt je om te bepalen welke content aansluit bij je doelgroep en welke niet. Wat ons betreft een must voor elk TikTok account dat serieus wil gaan groeien. We geven je graag een aantal tips. 

1. Verplaats je in je doelgroep

Denk bij elke post goed na of jouw content TikTok gebruikers zou aansporen om het te liken, te reageren of überhaupt te laten afkijken. Hoe meer jouw content de gemiddelde TikTokker aanspreekt, des te meer je jouw following zal zien groeien.

3. Wees authentiek en laat zien wat je doet

De meeste mensen hebben waarschijnlijk geen idee van wat jouw dagelijkse bezigheden zijn, maar er zijn waarschijnlijk zat mensen die het wel interessant zouden vinden! Wees niet bang om jezelf en jouw werk te laten zien in je video’s, TikTok draait om mensen en het in contact staan met elkaar. TikTokkers willen juist graag de persoon achter een merk en account leren kennen.

4. Gebruik relevante hashtags

Hashtags als #fyp of #foryoupage, trending hashtags en overige aanvullende relevante hashtags helpen je om jouw bereik via de “voor jou” feed te vergroten. Idealiter gebruik je 4 tot 6 hashtags. Het gebruik van trending hashtags vergroot je relevantie voor de gebruikers én het algoritme van TikTok.

 

5. Volg de huidige TikTok trends

Blijf op de hoogte van de populairste TikTok trends en probeer hierop in te spelen met jouw content. Des te eerder je hierop inspeelt des te groter de kans dat jij mee kan liften op de populariteit van deze hype

 

6. Gebruik trending muziektracks

Het algoritme van TikTok is koning en stimuleert contentmakers om in te springen op muziek tracks die trending zijn. Past er eigenlijk geen trending liedje onder jouw video? Geen probleem! Zelfs wanneer je het volume van het liedje compleet uitzet zal het algoritme van TikTok zien dat je gebruik maakt van een liedje dat trending is en je hiervoor belonen.

 

7. Ga aan de slag met TikTok influencers

Influencers spelen een belangrijke rol op TikTok en hebben een enorm bereik. Door een samenwerking kom je relatief makkelijk in contact met jouw gewenste doelgroep. Daarnaast hebben influencers een goed beeld van wat voor soort content aan zou slaan en denken ze zo ook mee met jouw marketingstrategie voor TikTok.

Appen met ons? Klik hieronder om te beginnen+316 xxx xxx xx img 1