Instagram Story's voor je bedrijf

Gepubliceerd: 1 jaar geleden (2020-11-20)

9 redenen om aan de slag te gaan met Instagram Story's!

 

Gebruik je al Instagram Story's voor jouw bedrijf? Via story's deel je jouw video’s en foto’s voor 24 uur. De afgelopen jaren heeft Instagram de functionaliteiten van Instagram story's flink uitgebreid. Zo kunnen klanten van jouw bedrijf interactie met je aangaan via story's


Anders dan Facebook, Twitter en LinkedIn is Instagram een visual first medium: alles draait in de eerste plaats om afbeeldingen. Instagram biedt met Instagram story's voor bedrijven nieuwe kansen. Want story's zijn visueel, maar ook spontaan en ongepolijst. Instagram story's worden inmiddels door vele bedrijven gebruikt binnen hun Instagram accounts. Dat betekent dat ook steeds beter duidelijk wordt wat die Instagram story's bedrijven kunnen opleveren. Instagram story's gebruiken heeft meerdere voordelen:

1.   De interactie op Instagram story's is veel groter dan die op gewone Instagramberichten. En hoe meer interactie, hoe leuker het algoritme jouw account vindt. Dus hoe groter de kans dat je met je story's en berichten je volgers bereikt.

2.   Instagram story's zijn een goede manier om je volgers op een nieuwe manier te betrekken.

3.   Met dingen als Instagram Live (een story's feature) heb je de mogelijkheid om echt met je volgers in gesprek te gaan.

4.   Instagram story's bieden ruimte voor heel veel creativiteit. Instagram story's zijn veel losser dan gewone berichten. Waar gewone Instagram berichten mooi en perfect moeten zijn, vinden Instagramgebruikers het juist leuk om in je story's de wat minder perfecte, spontanere kant van je bedrijf te zien.

5.   Is je creatie een succes in story's ? Bewaar deze dan als Instagram Story Highlight;

6.   Je kunt zien hoeveel personen en wie je Story hebben gezien, zodat je je toekomstige story's daarop kunt aanpassen;

7.   Je kunt dingen uitproberen zonder meteen je huidige groep volgers kwijt te raken als het niet succesvol blijkt te zijn;

8.   Bedrijven die investeren in goede Instagram story's  geven aan dat het ze veel nieuwe volgers oplevert.

9.   Nieuwe volgers komen waarschijnlijk vooral voort uit de mogelijkheden voor het gebruik van hashtags en locatietags. Die maken je verhalen doorzoekbaar en dus vindbaar voor nieuwe volgers.

 

En hoe zet je het in?


Instagram en Instagram story's kunnen ideaal zijn voor de meest uiteenlopende bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan een foto van de nieuwe collectie die is binnengekomen of toonbeelden waarop je bezig bent met de winnaar kiezen van een winactie. Jij en je medewerkers ‘komen tot leven’ waardoor de band tussen je volgers en je bedrijf persoonlijker wordt. Je kunt de mooie foto’s die bedrijfgerelateerd zijn delen via je Instagramtimeline, en de andere achter-de-schermen-foto’s via story's . Een mooie manier om de leuke achter-de-schermenfoto’s en de zakelijke aspecten van je business gescheiden te houden, maar toch een persoonlijke band te creëren met je volgers. Bovendien kunnen je volgers er zelf voor kiezen of ze behoefte hebben aan die story's , waardoor je ze niet met allerlei ongewenst kiekjes overspoeld.

Maak je al gebruik van Instagram voor je bedrijf? Dan is de overstap naar story's niet groot en echt de moeite waard!